14.11.2017

Tolle: Jedyne istnienie, jakie posiada przyszłość, to myśl w twojej głowie

Gdy jest brak Obecności, jest tylko ten mentalny, powtarzający się hałas mentalny. I częścią tego mentalnego hałasu jest historia "mnie" - problematyczna historia, zawierająca nadzieję, że w jakimś punkcie w przyszłości, przestanie być problematyczna, nie zdając sobie sprawy, że to co nazywa przyszłością, nie posiada rzeczywistego istnienia, poza byciem kolejną myślą.

Jedyne istnienie, jakie posiada przyszłość, to myśl w twojej głowie. Poza tym nie ma takiej rzeczy jak przyszłość. Gdyby była taka rzecz jak przyszłość, ktoś, jakiś wielki odkrywca, by ją znalazł :) I miałby pomnik - "On odkrył przyszłość". Na razie to się nie stało. I nie wygląda, żeby się miało zdarzyć. Ponieważ jest to rzecz tylko konceptualna. Gdy przyszłość przychodzi jako myśl, może pojawić się w twojej przestrzeni twojej świadomości, światła świadomości. Może pojawić się wyłącznie jako Teraz. 

Jakąkolwiek formę przyjmuje w przestrzeni Teraz, w której jesteś, coś się pojawia i przyjmuje formę Teraz. Tak więc nie ma takiej rzeczy jak przyszłość. Przyszłość jest myślą. I to odnosi się również do przeszłości. Ponieważ część myśli w twojej głowie, np "to mi się przydarzyło", "ja to zrobiłem", "on mi to zrobił", "ona mi tamto zrobiła", "ja zrobiłem im - i wtedy..." - to nie zdarzyło się w przeszłości, jeśli w ogóle się zdarzyło. 

Wiecie jak działa umysł. Stopniowo przeinterpretowuje przeszłość, więc to co widzimy jako rzeczy, które się wydarzyły, mogły się nie wydarzyć. Albo zdarzyły się, ale gdy to się działo, było Teraz. To jedyne miejsce, gdzie rzeczy mogą się zdarzać. I aby mieć pomysł, że jest coś takiego jak przyszłość, trzeba pomyśleć o tym Teraz. Tylko w świetle Teraz możliwe jest pojawienie się przyszłości. Ale znowu oczywiście - nie ma przeszłości. Nawet gdyby była możliwość podróż w czasie, można byłoby dotrzeć tam Teraz :)

Nie mówimy - "ach, teraz jestem w przeszłości" - takie zdanie nie ma sensu - "teraz jestem w przeszłości, przybyłem w czasy romańskie i teraz jestem tu, w przeszłości". Nie... Jesteś w Teraz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz